Autobiografija LEE IACOCCA
Sigurno ste čuli za Ford i Chrysler , ali koliko je vas čulo za Lee Iacoccu? Menadžera koji je dobio otkaz u Fordu, vratio se jači nego ikad i spasio Chrysler.
Iako je knjiga pisana osamdesetih godina godine prošlog
stoljeća ( opisuje automobile, ideje kojima se dolazi do njih, glamurozne zabave
povodom predstavljanja automobile u koje se svatko može u potpunosti uživiti).
Kroz
priču o Chrysleru upoznajemo odlike pravog menadžera, menadžera koji radi za
ljude, proizvod i profit, ali na prvo mjesto stavlja ljude, svoju dobru ekipu,
jer ako njih nema onda ovo drugo nema koristi. Opisuje iznimnu važnost pravog trenutka.
Lee Iacocca
“Možete li zamisliti da
netko dobije otkaz zbog boje svojih očiju?”… primjer toga je Lee Iacocca, menadžer
koji je spasio Ford i usprkos svom uspjehu dobio otkaz nakon 32 godine
uspješnog rada .
Knjiga počinje dijelom Made in America. Otac Lee Iacocce – Nicola Iacocca došao je u
Ameriku davne 1902. godine iz San Marca. Lee Iacocca je ljubav prema
automobilima naslijedio od svoga oca Nicole. Uz ljubav prema automobilima, naslijedio
je smisao za marketing i poučen očevim životnim mudrostima i “uvjerenje da
postane što želi, ako to dovoljno želi i ako se dovoljno potrudi .” U školi uči
važnosti komuniciranja, procjenjivanja ljudi i rano uočavanje da život nije
uvijek “fair”. Spominje veliku važnost obitelji,
tj. obitelj je luka kojoj se vraćamo i koja nas čini potpunim. Ona je uvijek
bila uz njega i pružala mu čvrsti oslonac i potporu.
Prvi posao Lee Iacocce je
bio local The Four Chefs u Allentownu gdje se bavio prodajom filadelfijskih
odrezaka sa sirom. Nakon diplome se zapošljava u Fordu, u kolovozu 1946. godine
počinje raditi kao inžinjer-pripravnik.
Dolaskom u Ford za
Iacoccu počinje posebno uzbudljiva avantura zvana prva iskustva. Upoznaje nas
sa surovim svijetom s kojim se i danas
susrećemo i priprema za rad s korisnim metodama upravljanja, marketingom,
financijama, ali najviše suradnjom s ljudima koja izuskuje timski rad, što
znači da uprava i trgovci moraju igrati za istu momčad i da je potrebna konstantna
motivacija i razgovor. Njegovo je uvjerenje da ako čovjek doista vjeruje u ono
što radi, mora ustrajati i kad naiđe na prepreke, tako je on ustrajao i kada mu
je bilo najteže.
Svojim
radom se uzdigao do predsjednika tvrtke Ford Motor, kojom je predsjedavao 8 godina . Diljem
Amerike postao je poznat 1956., kad je lansirana njegova vrlo uspješna kampanja
“56 za 56” u kojoj je ponudio modele automobila iz 1956. za mjesečnu ratu
kredita od 56 dolara. Također je bio uključen u dizajniranje mnogih Fordovih
automobila, od kojih je najpoznatiji Ford Mustang. Iako je radio u Fordu 32
godine, zbog čestih sukoba sa Henryjem Fordom mlađim, kojemu je smetao
ambiciozan doseljenik iz srednje klase dolazi do sukoba i rezultira Iacoccinim
otkazom 1978., usprkos tome što su posljednje dvije poslovne godine bile
najbolje u cijeloj povijesti tvrtke Ford.
1966. godina - Ford Mustang
Tri mjeseca nakon otkaza sa svoje 54 godine preuzima vodstvo Chryslera i kreće u borbu za spas posrnulog carstva – Chrysler, okupljanjem tima ( koji se većinom sastojao od Fordovih zaposlenika). Otpušta većinu radnika, s mogućnosti povratka nakon oporavka i sebi daje godišnju plaću od 1 USD! Podučava da je “propast djelotvoran način podizanja koncentracije”. Vizionarskim sposobnostima, marketingom reklamnih kampanja u kojima je sam sudjelovao, rezanjem financijskih viškova, odličnim timom raznih stručnjaka ispunio je svoja obećanja i kroz tri godine ostvario dobit.
Njegovi
suradnici su znali vladati situacijom, bili su vizionari, u pravom trenutku
hazarderi kada nije bilo dovoljno informacija da se igra na sigurno. Suradnjom sa sindikatom
i vladom kojima je jasno predočio svoj
cilj i svojom upornošću i pregovaračkim sposobnostima dokazao da su oni jednako
krivi za krizu, koja ih je snašla (npr. propisi države protiv sjedinjenja
automobilskih industrija), te na taj način prskrbio zajam od 1,5 milijardi $. Za nepune četiri godine postavio je Chrysler na noge, vratio dugove,
postao slavan i osvetio se Fordu preuzimanjem dijela njegova tržišta.
K - Car
Chrysler TC
Na kraju autobiografije iznosi svoja razmišljana i stavove o industrijskoj politici, “pojasima koji život znače” , visokim troškovima rada i usporedbi Amerike s Japanom. Iznio je svoje zaključke koji su rezultat dugogodišnjeg učenja, rada i vlastitog bogatog iskustva.
(Po)ostao je cjenjeni
menadžer vruća srca, hladne glave i osoba Lee Iacocca sa crtom humora koji je
uvijek dobrodošao “Održao sam toliko zdravica da mi je desna ruka kronično
iskrivljena".
Primjedbe
Objavi komentar