petak, 1. studenoga 2013.

Lee Iacocca - menadžer koji je dobio otkaz zbog boje svojih očiju

Autobiografija LEE IACOCCA


Sigurno ste čuli za Ford i Chrysler , ali koliko je vas čulo za Lee Iacoccu? Menadžera koji je dobio otkaz u Fordu, vratio se jači nego ikad i spasio Chrysler. 
Iako je knjiga  pisana osamdesetih godina godine prošlog stoljeća ( opisuje automobile, ideje kojima se dolazi do njih, glamurozne zabave povodom predstavljanja automobile u koje se svatko može u potpunosti uživiti). 
Kroz priču o Chrysleru upoznajemo odlike pravog menadžera, menadžera koji radi za ljude, proizvod i profit, ali na prvo mjesto stavlja ljude, svoju dobru ekipu, jer ako njih nema onda ovo drugo nema koristi. Opisuje iznimnu važnost  pravog trenutka.





 Lee Iacocca  

                               
“Možete li zamisliti da netko dobije otkaz zbog boje svojih očiju?”… primjer toga je Lee Iacocca, menadžer koji je spasio Ford i usprkos svom uspjehu dobio otkaz nakon 32 godine uspješnog rada .

Knjiga  počinje dijelom Made in America.  Otac Lee Iacocce – Nicola Iacocca došao je u Ameriku davne 1902. godine iz San Marca. Lee Iacocca je ljubav prema automobilima naslijedio od svoga oca Nicole. Uz ljubav prema automobilima, naslijedio je smisao za marketing i poučen očevim životnim mudrostima i “uvjerenje da postane što želi, ako to dovoljno želi i ako se dovoljno potrudi .” U školi uči važnosti komuniciranja, procjenjivanja ljudi i rano uočavanje da život nije uvijek  “fair”. Spominje veliku važnost obitelji, tj. obitelj je luka kojoj se vraćamo i koja nas čini potpunim. Ona je uvijek bila uz njega i pružala mu čvrsti oslonac i potporu.

Prvi posao Lee Iacocce je bio local The Four Chefs u Allentownu gdje se bavio prodajom filadelfijskih odrezaka sa sirom. Nakon diplome se zapošljava u Fordu, u kolovozu 1946. godine počinje raditi kao inžinjer-pripravnik. 
Dolaskom u Ford za Iacoccu počinje posebno uzbudljiva avantura zvana prva iskustva. Upoznaje nas sa surovim svijetom s kojim se i  danas susrećemo  i priprema za rad  s korisnim metodama upravljanja, marketingom, financijama, ali najviše suradnjom s ljudima koja izuskuje timski rad, što znači da uprava i trgovci moraju igrati za istu momčad i da je potrebna konstantna motivacija i razgovor. Njegovo je uvjerenje da ako čovjek doista vjeruje u ono što radi, mora ustrajati i kad naiđe na prepreke, tako je on ustrajao i kada mu je bilo najteže.
Svojim radom se uzdigao do predsjednika tvrtke Ford Motor,  kojom je predsjedavao 8 godina . Diljem Amerike postao je poznat 1956., kad je lansirana njegova vrlo uspješna kampanja “56 za 56” u kojoj je ponudio modele automobila iz 1956. za mjesečnu ratu kredita od 56 dolara. Također je bio uključen u dizajniranje mnogih Fordovih automobila, od kojih je najpoznatiji Ford Mustang. Iako je radio u Fordu 32 godine, zbog čestih sukoba sa Henryjem Fordom mlađim, kojemu je smetao ambiciozan doseljenik iz srednje klase dolazi do sukoba i rezultira Iacoccinim otkazom 1978., usprkos tome što su posljednje dvije poslovne godine bile najbolje u cijeloj povijesti tvrtke Ford.



1966. godina -  Ford Mustang



Tri mjeseca nakon otkaza sa svoje 54 godine preuzima vodstvo Chryslera i kreće u borbu za spas posrnulog  carstva – Chrysler, okupljanjem  tima ( koji se većinom sastojao od Fordovih zaposlenika). Otpušta većinu radnika, s mogućnosti povratka nakon oporavka  i sebi daje godišnju plaću od 1 USD! Podučava da je “propast djelotvoran način podizanja koncentracije”.  Vizionarskim sposobnostima, marketingom reklamnih kampanja u kojima je sam sudjelovao, rezanjem financijskih viškova, odličnim timom raznih stručnjaka ispunio je svoja obećanja i kroz tri godine ostvario dobit. 
Njegovi suradnici su znali vladati situacijom, bili su vizionari, u pravom trenutku hazarderi kada nije bilo dovoljno informacija da se igra na sigurno. Suradnjom sa sindikatom i vladom kojima je jasno  predočio svoj cilj i svojom upornošću i pregovaračkim sposobnostima dokazao da su oni jednako krivi za krizu, koja ih je snašla (npr. propisi države protiv sjedinjenja automobilskih industrija), te na taj način prskrbio zajam od 1,5 milijardi $.  Za nepune četiri godine  postavio je Chrysler na noge, vratio dugove, postao slavan i osvetio se Fordu preuzimanjem dijela njegova tržišta.



   K - Car


                                                                         Chrysler TC




Na kraju autobiografije iznosi svoja razmišljana i stavove o industrijskoj politici, “pojasima koji život znače” , visokim troškovima rada i usporedbi Amerike s Japanom. Iznio je svoje zaključke koji su rezultat dugogodišnjeg učenja, rada i vlastitog bogatog iskustva.

(Po)ostao je cjenjeni menadžer vruća srca, hladne glave i osoba Lee Iacocca sa crtom humora koji je uvijek dobrodošao “Održao sam toliko zdravica da mi je desna ruka kronično iskrivljena".






   

Nema komentara:

Objavi komentar