Strateški ciljevi ili priča o dva brata

Strateški ciljevi se odnose na poduzeće u cjelini i odgovaraju na pitanje “Kamo žele ići?“ ili “Što žele u budućnosti?“ Donose se za razdoblje od 3-5 godina. Prate ih misija, vizija i strategija, ali o tome u nekom drugom postu detaljnije.

Ako bolje razmislite to pitanje se postavlja često i na razgovorima za posao “Gdje se vidite za 5 godina?“. Neki smatraju da je to trik pitanje, al ja jednostavno mislim da poduzeća žele vidjeti poklapa li se vaša vizija sa njihovom. Naravno da nećete odgovoriti “Udat/oženit ću se vjerojatno“ ili sl., to ih ne zanima već kako se vidite poslovno, u njihovom poduzeću ili imate neke druge ideje.

Ali danas ćemo spojiti to sve i ja ću vas pitat “Kamo vi želite ići (poslovno i/ili privatno)“ ili “Što vi želite ostvariti u budućnosti?“ Gledajući strateški za razdolje od 3-5 godina.

Najbolje si je uzeti neko vrijeme, dobro razmisliti i sve staviti na papir. Dokazano je da želje jasnije privlačimo ako ih napišemo ili nacrtamo. Samo tako možete znati koju ćete sljedeću opciju poduzeti sutra i idete li prema vašem cilju.
Iako je tako često ljudi ne znaju što/gdje žele, ali bitno je isto znati što ne želite/ne volite. I to je početak, a onda razmislite u čemu uživate, što volite, što želite i brzo ćete doći do odgovora.


PRIČA O DVA BRATA

Mate i Tomo su braća blizanci. Bave se obiteljskim poslom – pekarnicom na periferiji grada. Oboje imaju svoje obitelji i često se druže. O pekarnici se proširio dobar glas i dobili su priliku preseliti se u metropolu i proširiti posao. Mate je bio oduševljen i želio je odmah preseliti svoju obitelj i sav posao u grad jer je to bio njegov san od malih nogu, ali Tomo nije bio za tu opciju. Tomo je više volio svoj gradić, mir i više slobodnog vremena za obitelj.

Ciljevi su im se razišli i Mate se preselio u grad s obitelji i ostvario svoj san. Za njegove pakarnice su svi znali i posao je cvjetao. Kupio je veliku kuću, dobar auto i živio životom koji je želio.         
Njegova obitelj je patila jer se nisu snašli u velikom gradu, a on nikad nije imao vremena za njih jer je radio po cijele dane i nije ih razumio. Obitelj se na kraju vratila na periferiju, a on je ostao sam u gradu voditi posao.

Tomo je odlučio ostati i voditi pekarnicu sam na periferiji grada. Nastavio je živjeti život kao prije s obitelji u svom miru i predan obiteljskom poslu. Možda nije imao novac kao Mate, al njegov mir i obitelj su mu uvijek bili važniji od skupog auta i posla od 0-24.



Oboje su bili uspješni, samo su uspjeh različito percipirali.

Ova priča pokazuje da svatko odabire svoj put, ali najprije morate znati što želite i težiti tome. Nadam se da sam vas potakla da razmislite o svojim strateškim ciljevima, a post kako ih ostvariti u 7 koraka možete pronaći na blogu.


Primjedbe