Strateški
ciljevi se odnose na poduzeće u cjelini i odgovaraju na pitanje “Kamo žele ići?“
ili “Što žele u budućnosti?“ Donose se za razdoblje od 3-5 godina. Prate ih
misija, vizija i strategija, ali o tome u nekom drugom postu detaljnije.
Ako bolje
razmislite to pitanje se postavlja često i na razgovorima za posao “Gdje se
vidite za 5 godina?“. Neki smatraju da je to trik pitanje, al ja jednostavno
mislim da poduzeća žele vidjeti poklapa li se vaša vizija sa njihovom. Naravno
da nećete odgovoriti “Udat/oženit ću se vjerojatno“ ili sl., to ih ne zanima već
kako se vidite poslovno, u njihovom poduzeću ili imate neke druge ideje.
Ali danas
ćemo spojiti to sve i ja ću vas pitat “Kamo vi želite ići (poslovno i/ili privatno)“
ili “Što vi želite ostvariti u budućnosti?“ Gledajući strateški za razdolje od
3-5 godina.
Najbolje si
je uzeti neko vrijeme, dobro razmisliti i sve staviti na papir. Dokazano je da
želje jasnije privlačimo ako ih napišemo ili nacrtamo. Samo tako možete znati
koju ćete sljedeću opciju poduzeti sutra i idete li prema vašem cilju.
Iako je tako često ljudi ne znaju što/gdje žele, ali bitno je isto znati što ne želite/ne volite. I to je početak, a onda razmislite u čemu uživate, što volite, što želite i brzo ćete doći do odgovora.
Iako je tako često ljudi ne znaju što/gdje žele, ali bitno je isto znati što ne želite/ne volite. I to je početak, a onda razmislite u čemu uživate, što volite, što želite i brzo ćete doći do odgovora.
PRIČA O DVA BRATA
Mate i Tomo
su braća blizanci. Bave se obiteljskim poslom – pekarnicom na periferiji grada.
Oboje imaju svoje obitelji i često se druže. O pekarnici se proširio dobar glas
i dobili su priliku preseliti se u metropolu i proširiti posao. Mate je bio
oduševljen i želio je odmah preseliti svoju obitelj i sav posao u grad jer je
to bio njegov san od malih nogu, ali Tomo nije bio za tu opciju. Tomo je više volio
svoj gradić, mir i više slobodnog vremena za obitelj.
Ciljevi su
im se razišli i Mate se preselio u grad s obitelji i ostvario svoj san. Za
njegove pakarnice su svi znali i posao je cvjetao. Kupio je veliku kuću, dobar
auto i živio životom koji je želio.
Njegova obitelj je patila jer se
nisu snašli u velikom gradu, a on nikad nije imao vremena za njih jer je radio
po cijele dane i nije ih razumio. Obitelj se na kraju vratila na periferiju, a
on je ostao sam u gradu voditi posao.
Tomo je
odlučio ostati i voditi pekarnicu sam na
periferiji grada. Nastavio je živjeti život kao prije s obitelji u svom miru i
predan obiteljskom poslu. Možda nije imao novac kao Mate, al njegov mir i
obitelj su mu uvijek bili važniji od skupog auta i posla od 0-24.
Oboje su
bili uspješni, samo su uspjeh različito percipirali.
Ova priča
pokazuje da svatko odabire svoj put, ali najprije morate znati što želite i
težiti tome. Nadam se da sam vas potakla da razmislite o svojim strateškim
ciljevima, a post kako ih ostvariti u 7 koraka možete pronaći na blogu.
Primjedbe
Objavi komentar