5 Whys? ili 5 Zašto? je vrlo jednostavan alat, tj. uzročno-posljedična
tehnika kojom se želi ustvrditi veza između nastanka problema i posljedica.
Primarni cilje je ustvrditi uzrok problema i dok se ne dođe do srži problema
postavlja se pitanje zašto. Vrlo se jednostavno može primijeniti svakodnevno.
Tehniku
je razvio Sakichi Toyoda i korištena je u proizvodnom sustavu Toyote. Danas se
najviše koristi unutar nekih drugih sustava upravljanja kvalitete (Kaizen, Lean
i Six Sigma.)
Isključen telefon – ZAŠTO?
Marinku su isključiti telefon?
Supruga Tanja ne razumije zašto im je telefon isključen te mu postavlja
pitanje:
- Zašto su isključiti telefon? Jer ga nisam platio
- Zašto ga nisi platio? Nisam imao novaca.
- Zašto nisi imao novaca? Jer sam ih potrošio.
- Zašto si potrošio novac za plaćanje računa? Jer sam bio u kladionici.
- Zašto si bio u kladionici? Jer mi je kolega rekao dojavu koje je bila kriva i izgubio sam sav novac za platiti račun za telefon.
Ili kraće Zašto?
Govor mržnje – ZAŠTO?
Hamza je objavio pjesmu, koja je
naišla na različite govore mržnje, a jedan od njih je bio i Hrvoje. Prijateljicu
Kristinu zanimalo je zašto je to učinio?
- Zašto si izvrijeđao Hamzu? Jer se objavio pjesmu koja mi se ne sviđa
- Zašto je govor mržnje bio potreban? Nije, ali su i drugi pa sam i ja
Zašto moraš biti kao i drugi?
Primjedbe
Objavi komentar