5 Zašto?

5 Whys? ili 5 Zašto? je vrlo jednostavan alat, tj. uzročno-posljedična tehnika kojom se želi ustvrditi veza između nastanka problema i posljedica. Primarni cilje je ustvrditi uzrok problema i dok se ne dođe do srži problema postavlja se pitanje zašto. Vrlo se jednostavno može primijeniti svakodnevno.


Tehniku je razvio Sakichi Toyoda i korištena je u proizvodnom sustavu Toyote. Danas se najviše koristi unutar nekih drugih sustava upravljanja kvalitete (Kaizen, Lean i Six Sigma.)

Isključen telefon – ZAŠTO?

Marinku su isključiti telefon? Supruga Tanja ne razumije zašto im je telefon isključen te mu postavlja pitanje:
  1. Zašto su isključiti telefon? Jer ga nisam platio
  2. Zašto ga nisi platio? Nisam imao novaca.
  3. Zašto nisi imao novaca? Jer sam ih potrošio.
  4. Zašto si potrošio novac za plaćanje računa? Jer sam bio u kladionici.
  5. Zašto si bio u kladionici? Jer mi je kolega rekao dojavu koje je bila kriva i izgubio sam sav novac za platiti račun za telefon.
Ili kraće Zašto?

Govor mržnje – ZAŠTO?

Hamza je objavio pjesmu, koja je naišla na različite govore mržnje, a jedan od njih je bio i Hrvoje. Prijateljicu Kristinu zanimalo je zašto je to učinio?
  1. Zašto si izvrijeđao Hamzu? Jer se objavio pjesmu koja mi se ne sviđa
  2. Zašto je govor mržnje bio potreban? Nije, ali su i drugi pa sam i ja

Zašto moraš biti kao i drugi? 
Podrži kampanju : Dislajkammržnju – NE govoru mržnje na internetu

Primjedbe