Važno je na
početku svakog plana, poslovanja, ideje odrediti misiju, viziju i ciljeve.
Oni se
najčešće spominju vezano za neku organizaciju iako su primjenjivi na svemu.
Važno ih je
odrediti na početku i imati ih na umu tijekom cijelog razdoblja rada.
Misija
Glavna
vodilja poslovanja, okvir
poslovanja, njome se opisuje što se želi postići.
Njoj se
vraća uvijek kada se donosi odluka, tj. svaka odluka i postupci moraju biti u
skladu s misijom u protivnom se može lako skrenuti s puta i promašiti konačna vizija.
Misija se može mijenjati i prilagođavati prema
potrebi i vremenu.
Greške koju
organizacije i ljudi postavljaju su preopćenita misija. Misija mora biti specificirana i prilagođena potrebama
organizacije/osobe jer ona utječe na viziju, ciljeve i strateški plan.
Misija treba govoriti ŠTO MI JESMO!
Misija mora odgovarati na ovo:
- Što mi jesmo?
- Koji je cilj postojanja, vodilja?
- Iz misije nastaje vizija!
Kada znamo
odgovoriti na ova pitanja i znamo ove činjenice lakše je odrediti na što reći
DA/NE.
Misija zna
na što odgovoriti sa DA!
KRAŠ – primjer dobro
određene misije
„Stvaramo orginalne brendove visoke
kvalitete koji svojim okusom povezuju generacije potrošača. Naša najveća
vrijednost su naši zaposlenici i bogato iskustvo stoljetne tradicije. Svoje
poslovanje razvijamo kroz samostalni razvoj kompanije i transparentan odnos s
poslovnim partnerima i zajednicama s kojima poslujemo.“*
Sljedeći put bilo da učite za ispit,
spremate se otvoriti svoje poduzeće ili planirate proslavu. Odredite prvo
misiju i odluke donosite u skladu s njom i uspjeh neće izostati.
U sljedećem postu slijedi opis vizije.
* http://www.kras.hr/hr/misija_i_vizija
Primjedbe
Objavi komentar