SWOT analiza
Da bi poduzeće odabralo dobru strategiju kako ostvariti cilj (što želite postići)
najprije mora napraviti analizu
situacije. Što znači sagledati unutarnje i vanjske čimbenike.
Danas vlada zakon otvorenog tržišta i sve je veća
i jača konkurencija poduzeća kao i
svaki pojedinac mora znati svoje prilike i prijetnje ( vanjske čimbenike) kao i
svoje snage i slabosti ( unutarnje čimbenike).
Snage (Strengths) – snaga
– sve što imate, znate i možete iskoristiti da dođete do cilja –morate ih biti
svjesni i iskoristiti ih u borbi protiv konkurencije,tj. na putu prema cilju
ali pravovremeno. Zašto odabrati vas/vašu organizaciju umjesto drugih? Što vi
imate, drugi nemaju a trebaju?
Slabosti (Weaknesses) –
slabosti – sve na čemu morate poraditi da vas drugi ne eliminiraju zbog toga,
koje su to vaše slabosti koje vas sprječavaju da ostvarite cilj i na njima
morate poraditi, što drugi imaju a vama nedostaje da dođete do cilja?
Prilike (Opportunities)
–prilike – sve prilike u okruženju u budućnosti koje vam mogu koristiti na putu
prema cilju. Možete li predvidjeti nove trendove/potrebe?
Prijetnje (Threats)-
prijetnje – sve prijetnje u okruženju na koje morate paziti jer vas
sprječavaju na putu prema cilju – Jeste li upoznali moguće prijetnje? Uzrokuju
li prijetnje ( konkurencija, potrebna oprema) na vas? Kako ćete ih suzbiti?
Vrlo je lako napraviti analizu SWOT-a.
Samo popunite kućice i razmislite na čemu morate poraditi, tj.
isticati da bi ostvarili cilj.
Sunčica zna svoj SWOT.
Sunčica je odlučila izbaciti nove kašice za bebe od ekološki uzgojene zdrave
hrane „Sunce“, pod sloganom „Sunce za vaše sunce“.
U kućicu iznad SWOT napravila je analizu i uvidjela da postoji prostor
za njenom idejom i došla je do zaključka.
ŠTO MORA ISTICATI KAO PREDNOST I
PRIDOBITI TRŽIŠNI KOLAČ, NA ŠTO MORA PAZITI/PRATITI I DODATNO RAZVIJATI.
Svjesna je svojih:
Snaga: kvalitete
hrane i brenda.
Slabosti: proizvod je
moguće kopirati.
Prilika: novi
trendovi i potreba za ekološki zdravom hranom za bebe.
Prijetnje: jači brendovi
s jačom tehnologijom i mogućnosti proizvodnje veće količine u kraćem roku s
manjom cijenom.
Kada upoznate i svjesni ste svoji prilika/prijetnji, snaga/slabosti
lako ćete ostvariti cilj. Bilo da se radi o poslovnom ili privatnom, tj.
organizaciji (otvaranju nove organizacije/proizvodnji/osvajanju novih tržišta/marketingu),
potrazi za poslom, mogućnosti napredovanja i sl.
Ako znate svoj SWOT lakše ćete se prilagoditi tržištu/konkurenciji i
ostvariti cilj.
Kako izgleda vas SWOT?
Primjedbe
Objavi komentar