Gubite li core business iz vida zbog želje za profitom?


Core business ( hrv. glavni poslovni program)

Odnosi se na glavnu poslovnu djelatnost kojom se bavi organizacija. Ostale djelatnosti organizacije moraju podupirati glavnu djelatnost te se nadopunjavati.

Ova tema je jako bitna i organizacije često u želji da ostvare što veći profit se počnu gubiti u djelatnosti, a glavna djelatnost bi zapravo trebala biti temelj i stup poslovanja oko kojeg se sve vrti.

Podjela poslova se često djeli na temeljne i sporedne. Pitajte se koji su vaši temeljni a koji sporedni poslovi.

Određene organizacije bivaju često i kupljene zbog odličnog core businessa na koji se onda lako nadograđuju ideje/proizvodi/usluge. Još ako je uz to izgrađen i dobar image, zlatna koka je u rukama.

Mnoge organizacije svoj core business često ne razvijaju ili opet odu u drugu krajnost a to je da se on nekako pogubi putem. Ne razvijaju ga zbog straha/nedostatka znanja/nedostatka novaca ili previše zbog želje za novom ciljnom skupinom/profitom/trendom.

Core business mora biti ukomponiram u viziju. Može se razvijati/mijenjati/rasti. 

Organizacija je živi organizam i stoga ju možemo usporediti sa stablom. Core business bi u tom slučaju bio korijen koji inače učvršćuje biljku, crpi vodu iz tla i u njemu su hranjive tvari potrebne za rast stabla. Znamo da te tvari kolaju do najviših dijelova biljke i ostalih organa koji se nalaze na stablu. 
Naravno uz sinergiju sa suncem i vodom nastaju cvjetovi i plodovi potrebni za rast. Isto tako znamo da čvrst korijen drži stablo na mjestu u svim vremenskim neprilikama jer je temelj. Isto to vrijedi za svaku organizaciju i vrlo slikovito se može primijeniti. 



Zanimljivo je da kada crtamo stablo vrlo često zaboravimo nacrtati korijen jer smo zaokupljeni sa mnogo detalja koje želimo nacrtati, eto to se često događa i organizacijama.

Core business uvijek mora biti u centru poslovanja, vraćati se na njega i obogaćivati ga a ne gubiti iz vida.



Primjedbe