Nedavno sam imala priliku sresti jednog mlađeg dečka koji je
odlučio otvoriti kopiraonu u samom centru grada Zagreba, ali uvučenu u haustor. Rekao mi je svoje ideje, puno puno njih, svoje
planove, namjere, već on ima okviran plan, u glavi, koliko će ljudi zaposliti (plaću koju će im dati), koliki će dići kredit u banci, ima dobru lokaciju koja ga i mjesečno puno košta, a još nije niti opremio kopiraonu i stvarno krenuo s poslovanjem.
Većina (čak i 80%) malih poduzetnika propadne u prvoj godini poslovanja.
Moram priznati neke ideju su mu dobre, ali kada sam ga pitala par
osnovnih pitanja odgovor nije znao:
- Što mu je core business, od toliko ideja bila sam pomalo zbunjena? Ima li kakav plan?
- Kako će se oglašavati, tj. kako će ljudi saznati za njega? Rekla sam mu da nitko ne zna za njega, da nije niti označio put do kopiraone, koja je uvučena , iako u samom centru grada i još se nekoliko metara dalje nalazi već dugo otvorena kopiraona koja od jednog kraja ulice do kopiraone ima vrišteće oglase da su najpovoljniji. Pitala sam ga kako se misli oglašavati?
- Da li je ispitao tržište (konkurenciju)? Cijene koje misli ponuditi kupcima su mu premale za tako velike plaće koje misli ponuditi, time pokriti kredit, najam i sebi još mora isplatiti plaću!
- Koja mu je ciljna skupina (uz toliko ideja ciljna skupina mu se izgubila)?
- Ima li izrađenu cost-benefit analizu? Njegove ideje traže i velika ulaganja u startu, a on gotovine nema. Plana nema. Ima samo veliko srce puno ideja i želju da uspije.
- Ima li napisano na papir misiju, viziju i ciljeve?
- Koju je strategiju odabrao : Strategiju troškovnog vodstva, strategiju diferencijacije proizvoda ili strategiju fokusiranja, tj. po čemu će se odvojiti na tržištu od konkurencije.
Zbunjeno me gledao i govorio ali on ima predobre ideje. Možeš ti imati što god želiš ali
ako otvaraš kopiraonu i znaš da u krugu od par stotina metara ima još njih bar 3,
a radius škola/fakulteta i ustanova u blizini nije tako veliki, onda zbilja
moraš imati dobar plan i kontrolirane troškove. On bi zapravo bio gazda i sve bi on organizirao lijepo, što ne sumnjam, ali vrijeme će pokazati. Ja mu držim fige.
Prije nešto više od godine dana na izuzetno
dobroj lokaciji se otvorila cvjećarnica (prostor je prethodnih godina
zjapio dugo prazan) ali autu i ciljnjoj skupini ne pristupačan. Na stanici su
silazili ljudi koji idu u bolnicu, crkvu, djeca u školu. U radiousu od 2 tramvajske stanice 3 cvjećarne koje posluju godinama. Oglas im je na staklu bio da imaju
facebook stranicu i da nude cvijeće za vjenčanje već od 3000 kn. Nažalost nisu
preživjeli 1 godinu poslovanja.
Možete se i ne morate slagati samnom. Ali ideja je jedno, a realizacija i ostvarenje nešto drugo. Ljudi danas ne žele
platiti znanje jer misle da sve mogu sami, a iskreno puno puta ne znaju od kuda
početi. Počnite od plana!
Svi
učimo cijeli život i to je normalno, ali ima i ljudi koji će vam dati smjernice
i usmjeriti vas besplatno, ali pitajte, samo pitajte i učite. Sretno!
Izvor slike:www,makora,hr
Primjedbe
Objavi komentar