Znate li kako izgleda Stipe Mesić?

Jednom prilikom mi je nadređeni rekao: "Znaš li ti kako izgleda Stipe Mesić?" Naravno da znam. Nadalje mi je rekao: "Onda lijepo ako znaš, izgledaj kao on kada pregovaraš ili vodiš bilo kakav razgovor s nekim". Ja sam ostala malo zbunjena, vjerojatno ćete i vi. Usput pogledajte svoj izraz lica sada u ogledalu.

Uglavnom htio mi je reći da Stipe Mesić ima čisti poker face izraz. Nikad ne znaš što misli. Poker face je izraz lica na kojem se ne vide emocije. Zove se tako jer u pokeru igrači ne pokazuju nikakve emocije kako bi zavarali protivnika. 

Poznato je da je preko 90 % komunikacije neverbalno. 55 % govor tijela i lica, tonalitet 38% posto, a riječi samo 7 %.



Slika: Stipe Mesić


Nedavno sam i sama vodila jedan razgovor sa uglednim gospodinom koji je imao čisti izraz lica poker face ili ti Stipe Mesića. Razgovor je tekao jednakim tokom i tonom bez ikakvih ekspresija lica i pokazivanja emocija. Postavljao je bezbroj pitanja i davao informacije, a ja nisam nikako mogla shvatiti što misli osim što mu se izraz lica nije mijenjao. 
Napokon sam i na primjeru uvidjela da u pregovaranju  (osobito poslovnom razgovoru) nije samo izraz lica dovoljan već i ton glasa i način govora (bez iskazivanja ikakvog oduševljenja, uznemirenja, isčuđavanja).  

Mislila sam, ok, to je pjesnik htio reći, ali bradu neću puštati ;)

Imate li i vi iskustva sa takvim pregovaračima, tj. jeste li jedan od njih ili vas je "lako pročitati"?





Izvor slike: http://predsjednica.hr/stranica/17/


Primjedbe