Proizvod
se nerijetko prodaje sam od sebe, osobito ako je u začetku i treba ga
promovirati. Kako najbolje nego metodom pričanja priče.
Pod
metodom pričanja priče smatram dobru priču (marketing) oko koje će se povezivati taj
proizvod/usluga ali isto tako osobna iskustva. Ovdje ćemo se osvrnuti na osobna iskustva (priču) kroz koju ljudi doživljavaju proizvod. Najbolji marketing je osobna
priča koju doživi potrošač ili čuje i plasira dalje prijateljima, poznati ili
bilo tko kome se svidio (čuo) proizvod. Na 3 pozitivna komentara dođu 33 nova
kupca.
Vjerovatno
vam se događalo da ste bili na nekom fešti i prijatelji vam pričaju kako je
dobro vino XY. Prijatelji su se tako uživjeli u priču o tome vinu da jednostavno
doživljavate taj proizvod kroz njihove priče i naprosto ste oduševljeni. Možda to vino XY nikad niste ni probali, nego su tu priču jednostavno bili oduševljeni pričom i energijom pričača. Priča se širi kao zijvanje. Potrebna je samo publika.
Entuzijazam neće izostati.
Miraval Rose Brada i
Angeline Jolie
Divne
ljetne večeri skupili su se prijatelji i poslužili vino Miraval Rose. Prvo nisu
rekli nikome od gostiju o čijem je vinu riječ već kao ono probajte samo. Gostima se vino svidjelo ali nisu bili toliko entuzijastični, sve dok domaćica nije rekla čije to vino piju.
Znate li da je to posebno vino nestalo u roku 3 dana s Britanskih polica i da je
proglašeno kao najbolje vino po izboru časopisa
Wine Spectacor i uglednog časopisa Decanter. Uf to više nije bilo bilo kakvo
vino, to je bilo vino Brada i Angeline Jolie. Vauuuu, Brada i Angeline...Vino je zasigurno bilo fino, ali
mi u Hrvatskoj imamo toliko izvrsnih vina, a gostima je vino bilo fino sve
dok nisu čuli ovu informaciju. Tada je to vino postalo senzacionalno, koja
boja, miris, izgled boce, kažeš Brad i
Angelina?! Naravno da su ostalima prijateljima morali
ispričati kakvo su vino pili ipak nije to vino od suseda Štefa, jer ipak ne
znaju svi suseda Štefa. Sada je to vino toliko naraslo u očima gostiju jer više
nije bilo bitno vino i okus/miris nego PRIČA (Brad i Angelina, priznanja,
rasprodaja) i da je njima pripala čast da probaju to vino. Nije li ova metoda
izvrsna, rekli bi naši stari od „muhe
naprave slona“, uf ali kakvog slona.
Poanta ove priče nije u tome da li je vino dobro ili nije
nego kako jedna priča/poznati/prizanje i osjećaj važnosti „male“ osobe koja je
imala priliku probati to vino u svakom sljedećem prepričavanju postane još bolje vino uz pokoji dodatak i
entuzijam koji se širi dalje. Naravno da je daljnja priča sve više i više
rasla, svakim prepričavanjem prijatelja od prijatelja kao da su svi oni probali
to vino.
Možemo samo zaključiti ŽIVJELO pričanje priče. :)
Primjedbe
Objavi komentar