Image (imidž) je važan u poslovnom svijetu. Svi nastoje od svoga proizvoda,
usluge ili imena stvoriti dobar imidž. Ovisno što se prezentira u novinama,
internetu, televiziji utječe na imidž, tj. ovisi o slici koju
čitatelji/gledatelji/korisnici imaju o određenoj osobi/proizvodu/usluzi. Slika
može biti pozitivna i negativna i u konačnici utječe na mišljenje korisnika. Svi znamo da svaka medalja ima dvije
strane, ali u imidžu je bitna ona strana koja se prikaže na van jer korisnici
ne znaju stvarnu istinu (najčešće) već vjeruju u ono što im se servira. Stoga niti ne čudi
da se toliko novaca ulaže u marketing i popratne sadržaje ne bi li se održala
pozitivna slika branda/osobe. Zašto? Jer percepcija u očima kupaca utječe na
kupnju i lojalnost prema određenom brandu!
Meryl
Streep – Istina je istina, ali imidž je prava istina
Nedavno smo imali prilike popratiti govor sjajne
glumice Meryl
Streep na dodjeli Zlatnih globusa u kojoj se
osvrnula na istup izrugivanja Donalda Trampa prema novinaru s invaliditetom
Sergeju Kovaleskom. Trump ga je nazvao „jadnikom“ iako je Kavaleski osvojio čak
i Pultizera. Streep je
zbog iznimnog doprinosa industriji zabave i zbog 30 nominacija za Zlatne
globuse tijekom života ove godine dobila počasnu nagradu Cecil B. DeMille. Svojim
izuzetnim govorom podigla je prašinu i učinila povijesni trenutak. Zašto je
predsjednik D. Trump to učinio, tj, postavlja se pitanje od kuda mu pravo da to
učini i zašto je to odjeknulo u medijima kao bomba?
Meryl Streep ima imidž izuzetne glumice,
žene koja naziva stvari pravim imenom i upire prstom u najveće moćnike jer zna
da nasilje stvara samo još nasilja. Žena koja nas potiče da prihvatimo sebe
i druge baš takve kakvi smo, jedinstveni i posebni i da smo svi jednako
vrijedni. Glumica kojoj su rekli da je preružna za film King Kong i koja im je
poručila da je njihovo mišljenje samo jedno od tisuću i nastavila dalje još
snažnija. Ostvarila je karijeru ne na temelju izgleda već na temelju svoje
sposobnosti i upornosti.
U nedjelju, 26.02.2017. godine je
svečana dodjela Oscara, a Meryl Streep je nominirana 20-i put za Oscara, i tu
veliku vijest je zasjenila izjava, koju su prenijeli mediji diljem svijeta, Karla
Lagerfelda da je Meryl odlučila ne odjenuti Chanelovu haljinu na svečanosti dodjele
Oscara zbog toga što joj ne žele
platiti da nosi haljinu, jer oni svoje haljine poklanjaju. Upravo ta jedna
prosto proširena rečenica i veličina medijia su zasjenili njenu rekordnu 20-u
nominaciju, što svakako nije mala stvar. Mediji su prenijeli ovu vijest, kritičari i publika je u šoku. Svi to
prenose od usta do usta i širi se brzinom svjetlosti samo jedno, Meryl Streep
je pohlepna. Meryl demantira izjavu, ali prvobitna negativna vijest ostaje
jača.
Ukoliko ovih dana upišete naziv Meryl Streep u
tražilicu Googla, izaći ce prvo ukratko o glumici i odmah BAMMM izjava Karla
Lagerfelda kako Mery odbija nositi haljinu jer joj ne plaćaju, i to sve redom
stranice žute štampe koja prenosi izjave. Sjeća li se još tko sada govora Mery
Streep na dodjeli Zlatnih globusa, ili to samo dokazuje jačinu medija,
stvaranja imidža, koliko publika brzo zaboravlja i kako se negativne vijesti
šire brže nego pozitivne.
Ovo je najbolji primjer koliko imidž pridonosi
stvaranju mišljenja i što nije čudno da se toliko novaca i vremena danas ulaže u stvaranje pozitivne slike prema van,
jer je to u konačnici, nažalost, jako bitno. A medalja i dalje ima 2 strane, a
mi prvo vidimo onu koja je jače uglancana pa se i više ističe i na temelju toga
stvaramo mišljenje, iako se tu i tamo sjetimo da postoji i druga strana jednako
važna.
Primjedbe
Objavi komentar