subota, 29. travnja 2017.

Pokaži da si i ti Ulični fajter


Svako jutro prolazim Trgom bana Josipa Jelačića na putu do posla. Nekoliko ljudi već od ranog jutra, svatko na svom čošku, stoji i prodaje časopise, na njima piše „Ulični Fajteri“. Jedan gospodin svako jutro kada prolazim uvijek veselo popriča sa prolaznicima, rukuje se s njima i iskreno se nasmije svakom čovjeku.  Toliko je topline u tom gospodinu i sreće, da se to riječima ne može opisati, što se vidi u njegovom osmijehu. Sada sam odlučila istražiti nešto više o tom časopisu. Pitala sam se što li piše u tom časopisu. Iako sam već otprije čula da beskućnici prodaju te časopise, ali u detalje nisam ulazila.

Odlučila sam i ja kupiti taj časopis jednog  jutra. Dala sam gospodinu 10 kuna, a on meni časopis. Zahvalila sam se i nastavila svoj put, gospodin je doviknuo „zaboravili ste 3 kune“. Zahvalila sam se i rekla: „U redu je“. 
Dotični gospodin mi je pružio osmijeh od uha do uha i dodao „Hvala Vam od srca“. Razmišljala sam kako često dajemo ljudima koji prose, koji su naporni, koliko često ostavljamo 2-3 kune konobarima u kafiću kada popijemo kavu. Ovi ljude se očite vode onom od Bareta „Samo živi, samo budi, svi odgovori doći će sami, samo stoj na svjetlu i doći će kraj tami.

Što su njemu predstavljale te 3 kune, što njemu predstavlja svakodnevna komunikacija s ljudima, što njemu znači prodaja časopisa?  Bacila sam se u istraživanje.

"Ulični Fajteri" i "Ulične svjetiljke" su časopisi koje prodaju beskućnici. To su časopisi koji bi dodatno trebali senzibilizirati javnost na problem beskućnika. Ulični Fajteri koštaju 7 kuna, trošak tisak je 3 kune, a njihova zarada po prodanom časopisu je 4 kune, dok se Ulične Svjetiljke drže istog principa samo časopis košta 8 kn.

U njemu sam našla članak o Udruzi Indigo, za zaštitu životinja. Osobito me razveselio tekst Majke Terezije „Nađi vremena za smijeh, to je melodija duše“, zanimljiv tekst Life, Special i druge zanimljive tekstove.

Ukoliko kupite časopis možete pomoći beskućnicima. To su često ljudi čiji osmijeh ne prikazuje njihovu životnu situaciju, već vjeru u ljude i bolje sutra. Isto tako je bitan taj osjećaj koristi zbog ostvarene prodaje i socijalnog kontakta s ljudima.

Stoga sljedeći put kada vidite da netko prodaje časopis „Ulične svjetiljke“ ili „Ulične Fajtere“ možete kupiti časopis i pomoći, time se odričete jedne kave ili jednostavno razmijeniti koju lijepu riječ i uljepšati dan sebi i prodavaču (beskućniku).






Nema komentara:

Objavi komentar