Raditi za vrijeme studija DA ili NE?

Studenti za vrijeme studija koriste sve čari studentskog života. Roditelji su često skloni davati savjete: "ne moraš sada raditi, naraditi ćeš se do 65 godine života"," sada samo uči", "jedna je mladost, uživaj sada".

Svaki student dobro poznaje svoje sposobnosti i mogućnosti. Stoga trebate odgovoriti na pitanje: Možete li izdvojiti vrijeme za studentski posao uz fakultetske obaveze?  Možete li odvojiti vrijeme za studentski posao uz učenje, radove i kolokvije. Neki studenti moraju/žele raditi. Stoga kada iskreno sebi odgovorite na ovo pitanje i ukoliko je odgovor DA. Kreće potraga za poslom.

Gdje naći oglase za studentske poslove?

Ponuda poslova se može pogledati preko Studentskih centara, Svaki fakultet ima svoj centar koji pomaže mladima u potrazi za poslom; npr. Centar karijera FER-a, Ured za savjetovanje i razvojkarijera – EFZG i tamo lako možete pogledati poslove koji se nude za vaše područje studiranja. Uvijek se možete obratiti i samom poduzeću u kojem želite steći radno iskustvo (otvorena molba). Web poduzeća i Facebook stranicama poduzeća  sami stavljaju oglase za rad preko studentskih ugovora ukoliko ih pratite možete pronaći oglas. Facebook stranica Studenstski poslovi gdje se nalaze svi poslovi na jednom mjestu te stranice za traženje poslova kao moj-posao.net nudi studentske poslove.

Zašto je dobro raditi za vrijeme studija?

Znam da mnogi mladi moraju raditi za vrijeme studija. Ima onih koji i žele raditi ne samo jer moraju nego smatraju to dragocjenim iskustvom za budućnost. I ja se s time potpuno slažem. Raditi za vrijeme studija je dobro. Zašto?

  1. Razvijate se kao osoba u poslovnom i privatnom smislu
  2. Širite vidike i učite što vas zanima ( ako ne pogriješite ne možete niti naučiti)
  3. Učite nova znanja – koja nećete steći na fakultetu (stres, radna okolina, multitasking...)
  4. Umrežavanje
  5. Otvarate si mogućnost za stalno zapošljavanje
  6. Zaradite
  7. Učite se odgovornosti i organizaciji vremena
Kada završite fakultet i krenete na razgovore za posao; Poslodavac će vas pitati imate li radnog iskustva? Mnogi studenti ostanu u šoku,“ pa kako oni to misle pa ja sam učio/la za vrijeme studiranja da bi dao/la sve u roku ili nisam stigao/la.“  Budite ponosni na svaki posao koji ste radili, naučili ste nešto novo i iskoristite to kao odgovor na razgovoru za posao. Ako ništa drugo, borili ste se organizirati vrijeme za učenje i posao te niste čekali da vam „novci padnu s neba.“

Marina traži posao - gdje je pogriješila?

Marina je završila PMF i krenula je tražiti posao. Sanjala je posao u banci. Sva sretna krenula je na testiranja i razgovore za posao. Ostala je iznenađena kada ju je svaki poslodavac pitao ima li radnog iskustva. Držanje instrukcija iz matematike za nju nije bilo radno iskustvo i svima je odgovorila da nema. "Marina je bila razočarana, kako oni to misle pa ona ima prosjek 5.0, a oni nju pitaju za radno iskustvo.?" Marina se nije dobro pripremila za razgovor i nije vjerovala u sebe jer da je malo razmislila shvatila bi da je svaki posao iskustvo i da nije lako držati instrukcije. Kako je Marina mogla prezentirati svoj studentski posao - držanje instrukcija poslodavcu? Mogla je poslodavcu predstaviti svoje radno iskustvo kao vrijednu lekciju iz koje se naučila organizirati, prilagoditi svakom i pokazati da je strpljiva, vrijedna, treba se znati prezentirati i zadobiti povjerenje studenata koji su joj spremni dati svoje vrijeme i novac za znanje koja ona zna prenijeti. Mogla je pokazati svoje rezultate, da su svi studenti uspjeli položiti predmete, ali i da je ona uspjela uz to položiti sve ispite u roku i to sa prosjekom 5.0. 

Izvor: Večernji.hr

Kakav posao raditi za vrijeme studiranja?

Najbolje je naći posao koji će vam omogućiti primjenu naučenoga i onoga što vas zanima. Gore je navedeno gdje potražiti takav posao. Isto tako dobro je raditi i poslove koji možda nisu usko vezani za vaše područje studiranja ali možete puno toga naučiti i najvažnije od svega, niti jednog posla se ne treba sramiti. Svaki posao vas može nećemu naučiti i možete izvući nešto dobro od svakog posla.

Što sam ja naučila od svog studentskog posla?

Za vrijeme studiranja ( ja sam završila Ekonomski fakultet u Zagrebu), radila sam razne poslove. Bilo je to kao: promotor, kao pomoćni radnik u dućanu, u skladištu, radila sam u dvije banke gdje sam se zadržala duže vrijeme.

Naučila sam jako puno, danas sam zahvalna na tom iskustvu. Naučila sam:

  1. Da je fakultet jedno, a posao drugo
  2. Većoj odgovornosti
  3. Multitaskingu i organizaciji vremena
  4. Iskustvu koje mi i danas pomaže u poslu (feedback šefova i vlastita iskustva)
  5. Naučila sam što mi se sviđa i što želim raditi, a što ne želim
  6. Izboriti se za sebe, ali i prilagoditi okolini
  7. Da se ne trebam bojati niti jednog posla
  8. Ponositi se svakim poslom jer sam dala najbolje od sebe i naučila puno
  9. Slušajte sebe i ono što volite i želite
Zapamtite!!!
Fakultetske obaveze i ispiti dolaze uvijek prije posla. Najprije morate raditi ono što morate (iako vam se možda neda) - polagati ispite, da bi ostatak života radili ono što volite. Stoga ne dopustite da Vam "novac zamiriši" i da odustanete od fakulteta. Dobra organizacija je pola posla.

Korisni linkovi:
https://srednja.hr/studenti/vijesti/vodic-za-brucose-kako-se-zaposliti-za-vrijeme-studija/
https://srednja.hr/studenti/vijesti/istrazivanje-otkrilo-koliko-hrvatskih-studenata-radi-uz-faks-i-kako-to-utjece-na-njihove-akademske-rezultate/
https://www.vecernji.hr/biznis/studenti-i-radnici-u-isto-vrijeme-1108289

Primjedbe