Nenad Bakić – NE TRPI BULLSHIT


Na dan, 8. ožujka – Međunarodni dan žena, Kongresna dvorana Ekonomskog fakulteta ubrzano se punila.

Najavljeno je predavanje predsjednika uprave i kriznog menadžera Varteksa, gospodina Nenada Bakića - Kako je dokapitalizacija omogućila stabilizaciju poslovanja i koji je plan restrukturiranja kompanije!



Govor Nenada Bakića je jedinstven – govori smireno, sigurno, jednostavnim rječnikom razumljivo svima prisutnima, vrlo otvoren, ali i direktan, bez ustručavanja i lažnog glamura.

Nenad Bakić – hrvatski Lee Iacocca                        

Poruke Nenada Bakića „Restrukturiranje Varteks“ koje svima može poslužiti kao inspiracija i vodstvo na svom putu bilo da ste vlasnik ili zaposlenik.

 Poslovodstvo

             Iskrenost prije svega - ne trpi Bullshit
             Plan - 45 dana od ideje do realizacije (nova modna kolekcija)
             Dobavljači – ponovno zadobivanje povjerenja
             Upravljanje procesom – vrlo je važno znati upravljati procesom pravilno i na vrijeme
             Agilnost – Žurno su angažirali umirovljenika Toni - Taljat Selmani (njegova legendarna izjava : Gripa ne postoji. Vježbaj, pi**a ti materina!) i on je postao jedan od njihovih ambasadora (ljudi su se mogli poistovjetiti s njim)
             Kultura zavaravanja - bullshita (živimo u ovoj kulturi, ali treba ići korak dalje i priznati)
             Akcija – važnost poduzimanja pravovremenih akcija, ideje ima svatko
             Svi trebaju raditi za one na najnižim pozicijama, a oni moraju biti iskreni nadređenima te nadređeni trebaju priznati istinu i reagirati na vrijeme
             5 zašto? – pristup koji se koristi da bi se otkrio uzrok
             Iskrenost - Situacija je brutalno teška
             Ciljani target – ne ići sa svim proizvodima na sve (prilagoditi se)
             Imidž – Nesavršeni muškarci u savršenim odijelima Varteks: Mate Rimac, Mate Janković, Alan Sumina, Davor Bruketa
             Marketing – ulagati u marketing, prepoznati prilike i agilno reagirati
             Kreativnost i prilagodljivost - Modabus – autobus koji će putovati u manja mjesta koja nemaju Varteks ili općenito imaju manje kvalitetnih trgovina, a u njemu će kupci moći nabaviti kvalitetne komade iz Varteksa
             Usmjerenost na kupca - Slušaju želje kupaca/pitaju ih. Ne gledaju što je Varteksu ispod časti nego sve rade tako da je u središtu kupac i njegovo zadovoljstvo
             Sinergija - zaposlenici moraju surađivati i mora biti prisutna sinergija
             Prepoznati priliku – Fashion.hr - centralni modni događaj gdje će predstaviti zaista odličan portfolio odijela
             Kvaliteta – važna je kvaliteta, ali i omjer cijene i kvalitete  
             Suradnja – poticanje mladih dizajnera – U tijeku je sklapanje suradnje s Tekstilno – tehnološkim fakultetom
             Nada – za modnu i tekstilnu industriju


 Zaposlenici

             Kvalitete zaposlenika: Etičan, motiviran, inteligentan, a ostalo će naučiti
             Primjer svojim radnicima - Nenad Bakić radi za minimalac jer je on primjer svojim radnicima
             Iskrenost: brutalno iskren
             Budi ono što jesi
             Vjera – u ljude
             Griješite i učite - dopušta zaposlenicima da pogriješe i nauče, ali kad je rupa na dnu brodu onda on preuzima kormilo
             Direktna komunikacija – vjerodostojna (sluša radnike)

Nenad Bakić je hrvatski Lee Iacocca*, čovjek otvorena srca koji prepoznaje prilike, sluša ljude i agilno poduzima akcije. Ne boji se ničega nego svemu ide u susret.

Poduzetnik Nenad Bakić, kojeg je bilo čast i zadovoljstvo slušati.


* Lee Iacoccu - Menadžer koji je dobio otkaz u Fordu, vratio se jači nego ikad i spasio Chrysler.   Preuzima vodstvo Chryslera, sa 54 godine,  kreće u borbu za spas posrnulog  carstva – Chrysler, okupljanjem  tima (koji se većinom sastojao od Fordovih zaposlenika). Otpušta većinu radnika, s mogućnosti povratka nakon oporavka  i sebi daje godišnju plaću od jednog dolara! Podučava da je “propast djelotvoran način podizanja koncentracije”. Vizionarskim sposobnostima, marketingom reklamnim kampanjama u kojima je sam sudjelovao, rezanjem financijskih viškova i odličnim timom raznih stručnjaka ispunio je svoja obećanja i kroz tri godine ostvario dobit.
Njegovi suradnici su znali vladati situacijom, bili su vizionari, u pravom trenutku su igrali na sreću kada nije bilo dovoljno informacija da se igra na sigurno.




Primjedbe