Na tržištu je sve više start up-ova. Ljudi su sve više odvažniji i spremni krenuti i ostvariti svoje snove. Bravo!
Mnogi kada počinju posao smatraju da zato što imaju dobru ideju, da će svi to prepoznati i da će uspjeti. Pa dragi moji, nije baš tako lako, da je tako lako svi bi bili bogati i to preko noći. Morate se približiti svojim kupcima i potrošačima na jednostavan i razumljiv način. Bitno je imati ideju ali treba znati i komunicirati.
Patrik je pokrenuo tvrtku, vjeruje u svoju ideju, skupio je novce i bacio se na glavu. " Ovo je genijalno i moram uspjeti". Patrik misli da svi vide isto što i on i ne razumije čemu pretjerano oglašavanje, kad je njegov proizvod genijalan i nema ga na tržištu još. Ubrzo je shvatio da mora uložiti u oglašavanje na društvenim mrežama, da je to bitno da bude tražen.
Uskoro mu stiže upit od kupca" Može li proizvest proizvod xz uz male preinake te koja je cijena?" Patrik skače od sreće jer je krenulo.
Patrik ubrzo odgovara vrlo stručno i nerazumljivo -> "Poštovani, hvala na upitu. Takav zahtjev još nismo imali. Trebali bi napraviti preinake na xyz skici uz to trebamo prilagoditi stroj 5000xd te bi cijena bila 1.000,00 kn. Lp, Patrik"
Kupac se ne javlja više Patriku i on je zbunjen. Gdje je Patrik pogriješio?
Patrik nije ostavio prostora za daljnju komunikaciju, nije pokazao da će se prilagoditi i potruditi pronaći rješenje, dati prijedlog, skicu, popust, neku želju da kupac nastavi komunikaciju.
Kupcu je cijena bila prihvatljiva ali pošto Patrikovo poduzeće nije pokazalo nikakav interes, a ni stručni termini mu nisu značili ništa, kupac je odustao.
Kupac je jednostavno htio znati cijenu i da će oni to moći izvesti, tj. da će probati. Htio je vidjeti interes s druge strane i da će dobiti proizvod za koji plaća.
1. Ciljna skupina - odredite koja vam je ciljna skupina i na taj način ćete eliminirati mnoge greške (to pravilo prvenstveno morate znati zbog sadržaja koji objavljujete, proizvoda i oglašavanja)
2. Prodajete priču - ne samo proizvod, to je dobro znati jer kroz priču se povežete s kupcima
3. Dajte dio sebe - nemojte se skrivati od kupaca (kupci vole znati tko stoji iza brenda te se na taj način povežite)
4. Povežite se s kupcima - stvorite svoj način komunikacije
5. Kada se oglašavajte ne stavljajte cijenu jer tada ostavljate prostor za komunikaciju za kupcima
6. Budite kratki i jasni - u komunikaciji ne koristite stručne termine
7. WIN-WIN situacija s kupcem - svi volimo dobiti (dajte mali popust, prilagodite se, pokažite kupcu da vam je stalo, on će to znati cijeniti)
8. Postavite pitanje na kraju razgovora (e-maila) i ostavite mogućnost da nastavak komunikacije i suradnje
9. Govorite/pišite jasno i razumljivo, približite im proizvod na jasan i jednostavan način
10. Krenite na edukaciju, čitajte knjige, gledajte videa, a ako vam financijska mogućnost to dopušta prepustite stručnjaku da vam pomogne, vi ne morate znati sve!
Mnogi kada počinju posao smatraju da zato što imaju dobru ideju, da će svi to prepoznati i da će uspjeti. Pa dragi moji, nije baš tako lako, da je tako lako svi bi bili bogati i to preko noći. Morate se približiti svojim kupcima i potrošačima na jednostavan i razumljiv način. Bitno je imati ideju ali treba znati i komunicirati.
Start up -Patrik se uči povezati s kupcima
Patrik je pokrenuo tvrtku, vjeruje u svoju ideju, skupio je novce i bacio se na glavu. " Ovo je genijalno i moram uspjeti". Patrik misli da svi vide isto što i on i ne razumije čemu pretjerano oglašavanje, kad je njegov proizvod genijalan i nema ga na tržištu još. Ubrzo je shvatio da mora uložiti u oglašavanje na društvenim mrežama, da je to bitno da bude tražen.
Uskoro mu stiže upit od kupca" Može li proizvest proizvod xz uz male preinake te koja je cijena?" Patrik skače od sreće jer je krenulo.
Patrik ubrzo odgovara vrlo stručno i nerazumljivo -> "Poštovani, hvala na upitu. Takav zahtjev još nismo imali. Trebali bi napraviti preinake na xyz skici uz to trebamo prilagoditi stroj 5000xd te bi cijena bila 1.000,00 kn. Lp, Patrik"
Kupac se ne javlja više Patriku i on je zbunjen. Gdje je Patrik pogriješio?
Patrik nije ostavio prostora za daljnju komunikaciju, nije pokazao da će se prilagoditi i potruditi pronaći rješenje, dati prijedlog, skicu, popust, neku želju da kupac nastavi komunikaciju.
Kupcu je cijena bila prihvatljiva ali pošto Patrikovo poduzeće nije pokazalo nikakav interes, a ni stručni termini mu nisu značili ništa, kupac je odustao.
Kupac je jednostavno htio znati cijenu i da će oni to moći izvesti, tj. da će probati. Htio je vidjeti interes s druge strane i da će dobiti proizvod za koji plaća.
Izvor: enterpreneur.com
Savjeti kako se povezati s kupcem i ostvariti prodaju
1. Ciljna skupina - odredite koja vam je ciljna skupina i na taj način ćete eliminirati mnoge greške (to pravilo prvenstveno morate znati zbog sadržaja koji objavljujete, proizvoda i oglašavanja)
2. Prodajete priču - ne samo proizvod, to je dobro znati jer kroz priču se povežete s kupcima
3. Dajte dio sebe - nemojte se skrivati od kupaca (kupci vole znati tko stoji iza brenda te se na taj način povežite)
4. Povežite se s kupcima - stvorite svoj način komunikacije
5. Kada se oglašavajte ne stavljajte cijenu jer tada ostavljate prostor za komunikaciju za kupcima
6. Budite kratki i jasni - u komunikaciji ne koristite stručne termine
7. WIN-WIN situacija s kupcem - svi volimo dobiti (dajte mali popust, prilagodite se, pokažite kupcu da vam je stalo, on će to znati cijeniti)
8. Postavite pitanje na kraju razgovora (e-maila) i ostavite mogućnost da nastavak komunikacije i suradnje
9. Govorite/pišite jasno i razumljivo, približite im proizvod na jasan i jednostavan način
10. Krenite na edukaciju, čitajte knjige, gledajte videa, a ako vam financijska mogućnost to dopušta prepustite stručnjaku da vam pomogne, vi ne morate znati sve!
Primjedbe
Objavi komentar